Regulamin Stowarzyszenia
Regulamin Stowarzyszenia Zwykłego „Nasza Gmina Głogów Małopolski”
§1
- Stowarzyszenie „Nasza Gmina Głogów Małopolski”, zwane dalej Stowarzyszeniem, działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U.2017.210 tj. z dnia 2017.02.03) w formie stowarzyszenia zwykłego.
- Siedzibą Stowarzyszenia jest Głogów Małopolski, woj. Podkarpackie.
- Stowarzyszenie nie posiada osobowości prawnej.
§2
- Celem działalności Stowarzyszenia jest:
- a) propagowanie i realizacja zadań społecznych na rzecz rozwoju Gminy Głogów Małopolski.
- b) działanie na rzecz rozwoju infrastruktury w Gminie Głogów Małopolski, celem poprawy jakości życia.
- c) podejmowanie działań zmierzających do wspierania przedsiębiorczości w Gminie Głogów Małopolski.
- d) podejmowanie działań mających na celu wprowadzenie pełnej transparentności w zakresie realizacji zadań przez władze Gminy Głogów Małopolski.
- e) organizacja pikników, zabaw plenerowych oraz innych na rzecz społeczności lokalnej.
- f) podejmowanie działań edukacyjnych mających na celu propagowanie wiedzy na temat Gminy Głogów Małopolski oraz jej historii.
- Stowarzyszenie zabiega o polepszenie warunków życia w Gminie Głogów Małopolski, poprzez:
- a) dążenie do zrównoważonego rozwoju infrastruktury w Gminie Głogów Małopolski.
- b) występowanie z inicjatywami społecznymi do władz Gminy Głogów Małopolski.
- c) organizację działań edukacyjnych.
§3
Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar jest obszar Gminy Głogów Małopolski.
§4
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
1. zabieranie głosu i wyrażanie swojego stanowiska na forum publicznym;
2) współpracę z organami administracji publicznej oraz innymi instytucjami i podmiotami;
3) kierowanie postulatów do organów administracji publicznej i władz;
4) prowadzenie innych działań sprzyjających realizacji statutowych celów Stowarzyszenia.
§5
- Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Zebranie Członków, które tworzą wszyscy członkowie Stowarzyszenia.
- Zebranie Członków podejmuje decyzje we wszystkich sprawach, za wyjątkiem sprawy, które nie są zastrzeżone dla Zarządu Stowarzyszenia.
- Zebranie Członków zbiera się w miarę potrzeby, na żądanie zarządu lub 5 członków Stowarzyszenia.
- Zebranie Członków decyduje w szczególności o:
- a) przyjęciu nowych członków do Stowarzyszenia oraz podjęciu decyzji o utracie członkostwa;
- b) wyborze i odwołaniu Zarządu oraz kontroli podejmowanych przez niego czynności;
- c) uchwaleniu regulaminu oraz dokonywaniu jego zmian;
- d) podjęciu uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i określenia, w takim przypadku, zasad postępowania z majątkiem Stowarzyszenia.
- Zebranie podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym, przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia, o ile niniejszy Regulamin lub przepisy Prawa o stowarzyszeniach nie stanowi inaczej.
§6
Majątek Stowarzyszenia będzie tworzony ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
§7
- Stowarzyszenie reprezentuje Zarząd.
- Zarząd składa się z 3 (trzech) członków.
- Członkowie zarządu mogą być wybierani spośród członków Stowarzyszenia.
- Zebranie Członków Stowarzyszenia podejmuje uchwały w przedmiocie wyboru i odwołania członków zarządu zwykłą większością głosów, w głosowaniu tajnym, w obecności co najmniej połowy Członków Stowarzyszenia.
- Uchwały zarządu zapadają zwykłą większością głosów.
- Stowarzyszenie jest reprezentowane przynajmniej przez dwóch członków zarządu, działających łącznie. Takim sam sposób reprezentacji obowiązuje w zakresie zaciągania zobowiązań przez Stowarzyszenie.
- Do kompetencji zarządu należy:
- a) Prowadzenie bieżących spraw Stowarzyszenia.
- b) Reprezentowanie przez organami administracji publicznej.
- c) Wykonywanie uchwał podjętych przez Zebranie Członków Stowarzyszenia.
§8
Członkiem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna spełniająca przesłanki określone w art. 3 ustawy Prawo o stowarzyszeniach, która złoży pisemną deklarację członkowską i uchwałą Zebrania Członków zostanie przyjęta w poczet członków Stowarzyszenia.
§9
Członek Stowarzyszenia naruszający Regulamin, działający wbrew interesom innych członków Stowarzyszenia lub postępujący niegodnie może zostać wykluczony ze Stowarzyszenia na podstawie uchwały Zebrania Członków podjętą większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia.
Utrata członkostwa następuje również wskutek skreślenia z listy członków, na wniosek zainteresowanego.
§10
Stowarzyszenie zostało zawiązane na czas nieokreślony. Stowarzyszenie może zostać rozwiązane uchwałą Zebrania Członków podjętą zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia. W tej sytuacji, Zebranie Członków określi zasady postępowania z majątkiem Stowarzyszenia.